Musėkautas

Vabzdžiaėdžiai augalai – Carnivorous plants

Prieš keletą savaičių, po daugiau nei metus trukusios kelionių pertraukos, teko apsilankyti tarptautinėje Lenkijos orchidėjininkų draugijos organizuojamoje parodoje „World of orchids“ Sopote. Nuo Vilniaus iki Sopoto daugiau nei 570 km, o Google žemėlapiai prognozuoja, kad nuvykti automobiliu galima per 8 valandas. Deja, kelionėje užtrukau kiek ilgiau: teko ir sustoti, ir pakliūti į kelio remonto ruožus. Bet dėl to kelionė nelabai prailgo. Šis maršrutas gana įdomus, vingiuotas, neretai ir duobėtas. Todėl užmigti prie vairo nebuvo jokių šansų – visas dėmesys buvo sutelktas į kelią.

Dar pirmąją kelionės dieną spėjau nors trumpam užsukti į parodą. Visos ekspozicijos buvo išdėstytos Sopoto hipodrome, tiesiog ant smėlio dangos. Pirmas įspūdis – savotiška! Bet akys netruko priprasti prie neįprastos aplinkos ir galima buvo pradėti grožėtis eksponatais. O pasigrožėti tikrai buvo kuo, nors dalyvių ekspozicijos kartais labai skyrėsi tiek savo lygiu, tiek ir estetika. Skaityti toliau…

Parodos ekspozicijose orchidėjų buvo tiek daug  ir tokių įvairių, kad man tikrai sunku buvo apsispręsti, ką įamžinti nuotraukoje, o ką galbūt praleisti. Nesu didelis šios genties augalų žinovas, tad akį daugiau traukė tai, kas neįprasta, nelabai matyta, visiškai neatsižvelgiant į tai, ar augalas retas, ar kuo ypatingas. Kažkuo „užkabinę“ žiedai atsidūrė nuotraukų galerijoje „Iš arčiau“. O parodos orchidėjų visumos įspūdžius nutariau parsivežti trijų, nuo seno mane labiau žavėjusių, genčių nuotraukomis – klumpaitėmis, masdevalijomis ir raibuolėmis.

Klumpaitės

.

Raibuolės

.

Masdevalijos

.

Jogailos Mackevičiaus nuotraukos

Paroda įrengta labai įdomioje vietoje – hipodrome. Arklių sutryptas smėlis po kojomis, pavieniai juodi stendai, ant kurių kiekvienas parodos dalyvis išsidėstęs savo kompozicijas. Pirmas įspūdis – „Keista!“

Bet kai pripranta akis, visas keistumas pradingsta, pradedi žiūrėti į eksponatus iš arčiau, vertinti pačius augalus, o ne jų aplinką. Tik gražiai nufotografuoti didesnį kiekvienos ekspozicijos fragmentą kiek sunkoka, nes į kadrą papuola kiti parodos lankytojai ar fone esančios hipodromo konstrukcijos. Turiu pasakyti, kad Lietuvos orchidėjininkų draugijos kompozicijai galima būtų skirti, mano manymu, nominaciją kaip fotogeniškiausios parodos ekspozicijos.

.

Pavieniai ekspozicijos fragmentai iš arčiau:

Jogailos Mackevičiaus nuotraukos

 

Parodoje buvo dvi vabzdžiaėdžių augalų ekspozicijos ir vienas „kioskelis“, kuriame norintieji galėjo įsigyti šių augalų. Pirmojoje ekspozicijoje vyravo faktiškai vien saracėnijos, kurioms kompanija palaikė keletas ąsotenių. Antroji ekspozicija buvo sukurta iš gerokai platesnio vabzdžiaėdžių augalų rato. Daugumą sudarė heliamforos ir ąsoteniai, tačiau galima buvo pamatyti ir kriauklenių, saulašarių, tuklių, skendenių, roridulą, brochiniją. Dauguma jų – žydintys. Pirmoji ekspozicija buvo daugiau estetinė, augalai be etikečių, sukomponuoti stengiantis tiesiog sukurti grąžų vaizdelį. Antroji ekspozicija labiau pažintinė. Visi augalai su etiketėmis, sugrupuoti stengiantis atskirti atskirų genčių augalus. Nors šioje ekspozicijoje buvo ir mažų estetinių kompozicijų, pavyzdžiui, skendeniai ir heliamforos susodinti ant vieno kamštinio ąžuolo žievės „kelmo“. Galerijoje nuotraukos išdėstytos pradedant Roraimos „kioskeliu“, po to – pirmoji saracėnijų ekspozicija, toliau – antroji ekspozicija su daugybe žydinčių heliamforų. Kaip ir kitose galerijose (norint neuždelsti su jų paskelbimu ir sutaupyti tvarkymui skirto laiko) pirmiausia bus augalo etiketės nuotrauka iš arčiau, po to – pats augalas.

Jogailos Mackevičiaus nuotraukos

Sopotas

Hipodromas

 

 

Nominacijų šioje parodoje buvo tikrai daug. Bet jokių medalininkų sąrašų man aptikti parodos rengėjų paskyroje Facebook’e aptikti nepavyko. Neaišku ir kokie teisėjai skyrė šiuos apdovanojimus. Tačiau visgi įdomu, kokios yra vertinimo tendencijos, kas patraukė teisėjų dėmesį, kokie eksponatai gavo apdovanojimus. Todėl sukūriau paprastą galeriją, kurioje pirmiausia seka medalį laimėjusios orchidėjos ekspozicijos autoriaus logotipas, po to pats medalis, o galiausiai ir pats augalas.

Jogailos Mackevičiaus nuotraukos